شورای ايالتي بايرن ( آلمان) نهضت ترقي و دموكراسي افغانستان گرديد
گزارشگر مشعل گزارشگر مشعل

کنفرانس کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و عده يي از فعالين سياسي ايالت بايرن آلمان روز يکشنبه 17 سپتامبر سال روان به منظور ايجاد شورای ايالتي بايرن آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در شهر مونشن تدوير يافت .

کنفرانس را انجنير فواد پاميری يکي از فعالان سياسي افتتاح نموده،حضور اشتراک کننده گان را خيرمقدم گفته و پيرامون ايجاد کميته های ايالتي آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان که در برگيرنده همه نيروهای ملي – مترقي و ميهن پرست است ،سخنراني کوتاه نموده واجندای کار کنفرانس را پيشنهاد نمود که با اتفاق آرأ به تصويب رسيد.

متعاقباً داود رزميار عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير ضمن ارائه توضيحات مفصل پيرامون وضع کشور و نقش نيروهای مترقي به خصوص در يک تشکل وسيع سياسي بدور نهضت فراگير  دموکراسي و ترقي افغانستان صحبت نموده در بخشي از سخنانش گفت که هدف ما سهم گيری فعال در جهت صلح،ثبات،امنيت ،دموکراسي و عدالت اجتماعي در کشور است .امروز بار ديگر همانند گذشته تجاوز نيروهای بنيادگرای اسلامي و تروريزم بين المللي که عمدتاً از خاک پاکستان چون تخته خيز برای انجام جنايات شان استفاده نموده،کشورما را به پرتگاه سقوط نزديک ساخته و جامعه ما را در همه عرصه ها بحران های عميق و کشنده فرا گرفته است . او در پايان سخنانش موفقيت کار کنفرانس را آرزو نمود.

سپس آقای نصيراحمد صديقي عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير پيرامون فعاليت های اعضای نهضت ترقي و دموكراسي افغانستان در کشور آلمان توضيحات لازم ارائه داشته

و ابراز آرزومندی نمود تا با تدوير موفقانه کنفرانس ايالتي بايرن نهضت فراگير،نماينده گان منتخب اين شورا نيز در کار کنفرانس کشوری آلمان که در آينده های نزديک تدوير خواهد گرديد سهم فعال بگيرند.

متعاقباً اسد رهياب يکي از فعالان سياسي در رابطه با مسايل فرهنگي و اجتماعي که توسط اعضای نهضت فراگير بمنظور نزديک شدن هم ميهنان ما بدورشورا های مهاجران صرف نظر ازتعلقات سياسي،زباني و مذهبي انجام مي يابد،سخنراني نمود.

 

متعاقباً مسايل تشکيلاتي مطرح بحث قرار گرفت و به تعداد هشت تن که عبارتند از :

 

 

1- انجنيرفواد پاميري

2- مير علي احمد سادات

3- انجنيرمحمد عمر هژير

4-داكتر حميد برنا

5-آصفه يامان

6- شكور كهگدای

7-انجنير قدير رادمنش

 8-  نجيب پاشان

به عضويت هيات اجرائيه شورای ايالتي بايرن انتخاب گرديدند که سپس هيات اجرائيه فواد پاميری را به صفت رئيس ،ميرعلي احمد سادات را به صفت معاون و انجنيرمحمد عمر هژير را به صفت منشي شورای ايالتي برگزيده و فيصله نمودند تا در نخستين نشست خويش مسولين بخش ها ی شورای ايالتي را انتخاب نمايند.

 

همچنان به تعداد 17 تن غرض اشتراک در کنفرانس کشوری آلمان نهضت فراگير انتخاب گرديدند.

کار کنفرانس در ميان شور و شعف رفيقانه پايان يافت .

 

 

 


September 17th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها